Vertrek uit Singapore en aankomst Manado - Reisverslag uit Sario Utara, Indonesië van Saranda & Eva Ons - WaarBenJij.nu Vertrek uit Singapore en aankomst Manado - Reisverslag uit Sario Utara, Indonesië van Saranda & Eva Ons - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Singapore en aankomst Manado

Door: Saranda & Eva

Blijf op de hoogte en volg Saranda & Eva

07 Juli 2012 | Indonesië, Sario Utara

Hallo allemaal,

Even weer een update vanuit Azië!! Gisteren avond zijn we na een dag reizen en gedoe aangekomen in Manado en hebben hier meteen een leuke avond gehad!

Eergisteren waren we samen met Lewis, een jongen die we in het hostel hadden ontmoet naar het Sentosa Island geweest. Hier hebben we het universal studios themepark bezocht, een park waarbij je eigenlijk in elke attractie nat werd! Haha! In ieder geval een aanrader voor mocht je een keer in Singapore verblijven! 's avonds uit eten geweest bij Octapas en daarna een avondje stappen! Super gezellig en zeker ervan genoten.

Gisteren rush rush naar het vliegveld met een detour om Eva's visa op te halen! Alles gelukt en netjes zonder problemen het vliegtuig naar Jakarta gehaald! Gelukkig maar!!!

De vluchten waren weer prima maar dit keer met een soort Ryanair vergelijkbare maatschappij, ofwel geen beenruimte... :( in Jakarta aangekomen was het een gedoe en een chaos! Een half uur in de rij staan voor een stempel in je paspoort, dan de koffers van de ene terminal naar de andere (terwijl ons was gezegd dat deze meteen naar Manado zouden gaan), en dan ineens een fee moeten betalen van 400.000 rupiah terwijl je nog niet hebt kunnen pinnen. Gelukkig kwam een goed Engels sprekende Indonesiër ons en een backpackkers koppel te hulp en kwamen we zonder te betalen naar de volgende vlucht. Hier in Manado heeft hij ons uiteindelijk geholpen met de taxi en heeft hij ons kennis laten maken met de Indonesische keuken en gastvrijheid. Iedereen in het tentje wilde met ons op de foto haha! Ook staart echt iedereen ons hier aan... Heel apart, vervelend maar ergens ook wel grappig. Nu gaan wij lekker een weekendje genieten van Manado en het eilandje waar wij uitzicht op hebben vanuit onze hotelkamer: Bunaken.

Groetjes en kus!
Saranda en Eva

• 07 Juli 2012 - 09:15

Opa G En Oma S :

geweldig hoe jullie genieten van alles wat op jullie pad komt, geniet er van.
    ook hoe je geholpen wordt is bijzonder. zo kom je tot ontdekking dat jullie niet alleen reizen!
    fijn om van jullie te lezen en zo te weten hoe jullie ervaring is in het verre land. groeten en wees voorzichtig.
    we houden van jullie en groet Eva, van Opa en Oma Robbemond

• 07 Juli 2012 - 09:30

Oma W:

Fijn om te lezen dat jullie zo genieten van alles,is toch allemaal vreemd en ik geloof dat jullie het best redden,SAMEN kom je overal!!!!
    liefs voor jou en Eva, doe voorzichtig, hou van jullie,xxxxxxxxx Oma W

• 07 Juli 2012 - 10:30

Petra:

Hee dames,
    Goed gedaan hoor, petje af!
    Ik ben heel trots op jullie!
    Geniet van het weekend en hou ons op de hoogte!
    Lfs

• 08 Juli 2012 - 15:14

Kathy & Dirk:

Hello ladies....
    Wow! What an exciting adventure your are having so far. Thanks for all the 'warnings'... haha.

Today we are packing our bags as we prepare to follow in your footsteps.

I understand that from your hotel room you have the view of Bunaken: we will stay on Bunaken and have a view of Manado. Hey, I have an idea - You take photos of our Island from a distance, and we will take photos of your island. :)

Okay, we are about two weeks behind you, but if I remember correctly, we will meet up with you at Da Vinci College for your last two days/our first two days, in Sorong.

Until then: keep safe, keep healthy, keep having fun...and keep us posted.
    Cheers, Kathy & Dirk

P.S. How is it with free and reliable "Wifi"? Also, what are you doing for 'mobile phones'? New Sim cards, etc???