Snorkelen in Bunaken & aankomst in Sorong - Reisverslag uit Sario Utara, Indonesië van Saranda & Eva Ons - WaarBenJij.nu Snorkelen in Bunaken & aankomst in Sorong - Reisverslag uit Sario Utara, Indonesië van Saranda & Eva Ons - WaarBenJij.nu

Snorkelen in Bunaken & aankomst in Sorong

Door: Saranda & Eva

Blijf op de hoogte en volg Saranda & Eva

10 Juli 2012 | Indonesië, Sario Utara

Hi lezers,

Hoe is het daar aan de andere kant van de wereld? Hier gaat alles goed! Afgelopen weekend hebben wij prima kunnen genieten van Manado en hebben wij met een paar mensen die we hadden leren kennen gesnorkeld in het Bunaken Marine Park. Wat was dit een mooie ervaring! We hebben zoveel mooie vissen gezien, Nemo's en zijn vriendjes, maanvissen, zeesterren en ook een schildpad!!

Het was om stil van te worden. Niet alleen de onderwater wereld maar ook het eilandje zelf. Werkelijk waar prachtig!

Die avond zijn wij nog wat gaan eten met onze nieuwe vriendin Ichy en hebben haar een afscheidscadeautje gegeven voor al haar goede zorgen. Zij was hier zo blij mee! Dit was heel mooi om te zien, de tranen leken in haar ogen te staan van blijdschap!

Gisteren zijn we 's morgens langzaam op gestaan, alles ingepakt en even ontbijtje gehaald in het winkel centrum. Daarna eigenlijk lekker vroeg naar het vliegveld gebracht door een taxi die Ichy voor ons geregeld had. Allemaal top! Op het vliegveld aangekomen wel wat gedoe aangezien we teveel bagage bij ons hadden maar goed uit eindelijk mochten we door en konden we het propellorvliegtuigje in klimmen :D.

De aankomst in Sorong was goed maar wel werd meteen duidelijk dat het hier nog niet zo modern is. Een band voor de bagage, nee hoor! ;) Gelukkig stond Danny ons op te wachten. Uiteindelijk 's avonds aangekomen in het huisje van Danny waar de slaapkamer al klaargemaakt was. We konden er zo in kruipen, alleen nog even de klamboe ophangen.

Vanmorgen moesten we vroeg op en gingen we naar de school. Het eerste contact met leerlingen verliep even wat moeilijke aangezien de studenten hier nog best verlegen zijn. Gedurende de ochtend kwamen zij gelukkig wat losser en ging alles wat beter! Eva blijkt trouwens een talent te hebben met het voor de klas staan! Morgen hopen wij een grotere club leerlingen te hebben maar dit is nog even afwachten.

Wij houden jullie in ieder geval op de hoogte!

Groetjes en kus,
Eva & Saranda

• 10 Juli 2012 - 12:36

Petra:

tsja meiden, wat een verschil met de hollandse mentaliteit!
    Eef, ik wist dat je talenten had maar voor de klas staan? whow!
    fijn om weer van jullie te horen en dat het goed gaat... teveel bagage? hoe kunnen ze dat nou zeggen...!
    hopelijk genoeg deet in de buurt!
    liefs en kus!

• 10 Juli 2012 - 13:24

Evert Jan & Sandrina:

Hallo Meiden, we zijn zo trots op jullie! Succes in Sorong, doe je best, en geniet ervan, wat een hoop ervaringen hebben jullie nu al opgedaan!
    Hoe groot was het propeller-vliegtuig? ;-) Groetjes uit Rhoon

• 10 Juli 2012 - 13:40

Oma:

Hoi lieverds, leuk weer wat te horen, had graag met jullie onder water gekeken,lijkt me fascinerend,erboven nog steeds hetzelfde,mooi dat jullie op je bestemming zijn, leer ze er wat Hollands bij,is nooit weg!Ga een paar dagen naar Ellie en Ton,dus tot later, veel liefs en geniet maar veel!xxxxxOma

• 10 Juli 2012 - 21:42

Dik Izelaar:

Hoi meiden, zo te lezen gaat het lekker in het verre Indo. Kan haast niet meer wachten, maar moet toch nog 2 nachtjes geduld hebben. In navolging van jullie blog heeft Kathy ook dezelfde blog gemaakt, maar dan de Engelse versie. Ben erg nieuwsgierig naar jullie belevenissen op de school. Houd ons op de hoogte. Tot ziens in de rimboe.

• 10 Juli 2012 - 21:44

Kathy:

Hi Ladies...
    It all sounds so fun. We are really getting excited to start our journey. Today we packed. My dream is to see a sea turtle. I was thrilled to hear you saw one snorkelen in Bunaken. And of course, everyone wants to meet Nemo and underwater friends. :)

Looking forward to your next posting. Btw, any big bugs yet? :)
    See you soon in Sorong.
    Groetjes, Kathy

• 11 Juli 2012 - 11:30

Opa En Oma Robbemond:

prachtig te horen hoe jullie genieten van de reis. nu je best doen op de school om daar bij te dragen aan de ontwikkeling van de mensen daar, dat ze op een hoger plan komen. we geloven dat het onder water heel mooi is, en meiden zijn er ook vlinders?, even een foto maken! goed we horen wel weer hoe jullie ervaring verder zal zijn en groeten van ons.

• 11 Juli 2012 - 18:38

Jasper:

Ik wil graag weten of het er mooi is. En is het eten lekker? Groetjes Jasper

• 13 Juli 2012 - 08:37

Ger En Annelies:

Hé meiden,

Leuk om dit alles te lezen en ja onder water zal het zeker heel erg mooi zijn. Heel erg veel succes daar op school en laat jullie je maar van jullie beste kant zien.

lieve groetjes,
    Ger en Annelies.